Alsle Strønen Norske Skipsverft Nor Fishing 2022 foto Ogne
NYE KONTRAKTAR PÅ VEG: - Stemninga er optimistisk, seier administrerande direktør Asle Strønen i sals- og marknadsføringsorganisasjonen Norske Skipsverft om korleis skipsverfta ser på sjansen til på få nybyggingsoppdrag. Foto: Ogne Øyehaug
Nytt

Strønen venta kontraktar under Nor-Fishing

Stemninga hos norske skipsbyggarar er stigande. Sjå resultatoversikt for verfta på Nordvestlandet.

23.08.2022

- Vi trur det er ein uforløyst marknad for nybygging, seier administrerande direktør Asle Strønen i sal- og marknadsføringsorganisasjonen Norske Skipsverft.

Allereie under Nor-Fishing, som startar i dag tysdag 23. august, kjem dei første kontraktane til å bli offentleggjort.

- Stemninga er optimistisk, seier Strønen og ventar nye kontraktar både i år, neste år og i 2024.

10 milliardar i fjor - halvparten i år
Organisasjonen Norske Skipsverft fører statistikk over kontraktar som er på minst 50 millionar kroner.

Hittil i år er det offentleggjort 19 nybyggingskontraktar hos norske skipsverft. Samla verdi på kontraktane er omlag 4,5 milliardar.

I heile fjor vart det offentleggjort 26 nybyggingskontraktar på i alt 10 milliardar kroner. Strønen reknar med at 2022 kjem til å ende omlag som i fjor.

Strønen understrekar til NETT NO at det i tillegg blir inngått fleire kontrakter - spesielt på arbeidsbåtar til oppdrettsnæringa- der kontraktsverdien er under 50 millionar.

Det er også ein viktig marknad for skipsverfta, ifølgje Strønen.

Todelt marknad
- Verftsindustrien er ikkje ei homogen masse. Vi arbeider i fleire nisjer. I reparasjon-/service-marknaden er det relativ grei ordreinngang og greie resultat, seier Strønen om resultata til skipsverfta (sjå tabell i slutten av artikkelen)

- Når det gjeld nybyggingsverft er det framleis god produksjonskapasitet og det er gledeleg at det fylles opp med store ordrar, slik som frå Remøy (Stig Remøy, red. merk) tidlegare i sommar og med båtar til oppdrettsnæringa, seier Strønen.

Vard-betring
Vard er framleis i minus, men meir enn halverer underskotet frå 2020 til 2021. Det er hovudårsaka til betre lønsemd for skipsverfta samla sett i fjor enn året før.

Vard har tre verft i Noreg, i Tomrefjord, Brattvåg og Søvik, og det klart største nybygginsselskapet i bransjen.

Tidlegare i sommar sa Vard-sjef Alberto Maestrini at målet er lønsam drift innan kort tid.

Til Nor-Fishing kjem også fiskeri- og havminister Bjørnar Skjæran (Ap).

Det er han som har ansvaret for skipsbyggingsbransjen i Nærings og Fiskerdepartementet. Han er den viktigaste personen å overtyde for skipsverfta, som ønskjer at Eksfin kan gi garantiar som gjer norske verft meir konkurransedyktige.

Dei siste vekene har Eksfin møtt motbør for planane om å utvide garantiane knytt til skipsbygging i Tyrkia.

Resultat for norske skipsverft
SelskapDriftsinntektResultat før skatt
2021202020212020
Vard Group (K)6194,26540,5-766,1-1842,6
Westcon Yards1742,81522,5-18119,3
Aas. Mek Verksted1040,91035,492,970,7
Ulstein Verft923,81430,719,510,4
Havyard Leirvik871,51619,925,5-14,7
Myklebust Verft854,1540,7-85,14,8
Fitjar Mek. Verksted636630,919,310,4
Larsnes Mek. Verksted607,2476,439,336,9
Green Yard Kleven504,857,711,2-2,1
Fiskerstrand Verft340,6330,10,110,4
Sletta Verft323224,211,87,3
Stadyard313,7332-2,2-6,6
Brødrene Aa (K)292,7342,9-49,9-40
Båtbygg282,528816,821,4
Salthammer Båtbyggeri190,3123,51,8-4,9
Fjellstrand181,842,311,2-7,3
Vegsund Slip154,8261,723,117,1
Moen Verft114,899,6-1,72,1
Hellesøy Verft45,92,1-4,9-1
Vaagland Båtbyggeri36,979,8-5,7-7,5
Måløy Verft35,233,11-0,4
Havyard Ship Technology0,03314,6-9,4-26,4
SUM7750,538265,6114,680,6
Fosen Yard Holding1000,77,7
Fosen Yard Holding sitt 2021-reknskap er førebels ikkje registrert i Brønnøysundregisteret.

Publisert: 23.08.2022 05:00

Sist oppdatert: 23.09.2022 12:24

Mer om