Unni Grebstad og Brita Duwe i Doxacom doxacom
VIRTUELL VERDEN: Unni Grebstad (t.v.) og Brita Erica Duwe i Ocean Visioneering. Mad VR-brillene på kan du møte andre i en virtuell verden.
Nytt

Henter penger for rask vekst

Ocean Visioneering skal hente 50-60 millioner kroner i ny egenkapital i høst. Skal ansette flere folk.

22.03.2022

Ocean Visioneering lager en løsning for at du og andre kan å møtes på nettet, som digitale versjoner, via VR-briller eller PC.

I den virtuelle verdenen er det plass til både showrom, møterom eller fabrikkhaller å møtes i.

Det er dataspillteknologi for forretningslivet det handler om, en løsning som sparer folk for reiser, men samtidig er mer levende enn nettmøter der alle sitter og ser på bilder av hverandre sittende foran hver sin skjerm

Henter penger
Ålesund-selskapet har hentet egenkapital tidligere, senest i fjor høst.

Da gikk investeringselskapene Salmoserve og Fjárfestingafélagið Fjörður og oppdrettselskapet Global inn som nye medeiere, sammen med Astrid Strand og grunnleggerne. Kapitalutvidelsen på fem millionar kroner verdsatte selskapet til 22 millioner kroner.

Pengene fra den emisjonen ble brukt til å finansiere utviklingsarbeid.

Høstens emisjon skal finansiere ansettelsen av flere folk, først og fremst til salg, markedsføring og kundestøtte, sier daglig leder og medgrunnlegger Unni Grebstad til NETT NO.

Ut i markedet
Onsdag skal hun presentere selskapet og kapitalutvidelsen for deltakerne på Investormatch, et arrangement for å samle bedrifter på pengejakt og investorer. ÅKP og Nordea er arrangør.

I dag har Ocean Visioneering bare noen få pilotkunder. Nå har selskapet inngått avtale med klyngeorganiasasjonene NCE Blue Legasea og GCE Blue Maritime, med mål om at flest mulig av medlemen der skal blir brukere.

I løpet av året er målet å komme opp i 100 og i 2026 36.000 kunder som bruker systemet, sier Grebstad.

Publisert: 22.03.2022 13:24

Sist oppdatert: 17.06.2024 12:43

Mer om